دستگاه لاغرى موضعى کویتیشن

دستگاه لاغرى موضعى كويتيشن
آنچه می خوانید

دستگاه لاغری موضعی کویتیشن یکی از دستگاه‌های غیرتهاجمی برای کاهش چربی موضعی در مناطقی مانند شکم، ران، باسن و ناحیه پشتی است. این دستگاه با استفاده از فرکانس‌های رادیویی، بافت چربی را تحریک می‌کند و باعث تخلیه چربی از سلول‌های چربی می‌شود. همچنین، این دستگاه باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود که باعث بهبود الاستیسیته و ظاهر پوست می‌شود.

دستگاه لاغری موضعی کویتیشن دارای سه سری مختلف برای مناطق مختلف بدن است و هر سری دارای فرکانس‌های مختلفی است. این دستگاه باعث کاهش چربی موضعی در مناطقی است که با رژیم غذایی و ورزش به راحتی کنترل نمی‌شوند و برای بسیاری از افراد مناسب است.

به طور کلی، دستگاه لاغری موضعی کویتیشن یکی از دستگاه‌های موثر و غیرتهاجمی برای کاهش چربی موضعی در مناطقی مانند شکم، ران، باسن و ناحیه پشتی است. با این حال، قبل از استفاده از این دستگاه، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

کویتیشن اولتراسونیک یا کویتیشن اولتراسوند یک روش زیبایی است که برای جدا کردن ذخایر چربی در بدن شما استفاده می‌شود. این درمان ادعا می‌کند که به‌عنوان یک جایگزین مؤثر و کم تهاجمی برای لیپوساکشن عمل می‌کند.

ایمنی

خطرات بسیار کمی در ارتباط با این روش وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که هیچ عوارض جانبی وجود ندارد. کبودی و درد از عوارض جانبی کوتاه‌مدت شایع هستند و برخی از افراد پس از بهبودی این درمان دچار شلی پوست یا فرورفتگی و موج در پوست خود می‌شوند.

راحتی

کاویتاسیون اولتراسونیک به‌عنوان بسیار راحت تبلیغ می‌شود زیرا بازیابی حداقل است و عوارض جانبی نادر است. زمان‌برترین بخش فرآیند ممکن است یافتن و مشاوره با یک ارائه‌دهنده مجاز و آموزش‌دیده باشد که تجربه انجام درمان را دارد.

هزینه

کویتیشن اولتراسونیک به‌طورکلی هزینه کمتری نسبت به لیپوساکشن سنتی دارد. هزینه‌ها بسته به ناحیه‌ای که تحت درمان قرار می‌گیرید و اینکه آیا به جلسات درمانی مکرر نیاز دارید متفاوت است.

اثربخشی

این درمان ازنظر اثربخشی متفاوت است و برای داشتن درک روشنی از نحوه عملکرد آن به آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است.ما اطلاعاتی از مطالعاتی داریم که از حفره اولتراسونیک به‌عنوان جایگزینی کمتر تهاجمی برای لیپوساکشن جراحی حمایت می‌کنند.

 

درمان کویتیشن اولتراسونیک چیست؟

کویتیشن التراسونیک یک روش درمانی غیرتهاجمی است که برای بهبود ظاهر پوست و کاهش چربی در مناطق مختلف بدن استفاده می‌شود. این روش با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا بر روی بافت چربی و پوست اعمال می‌شود.

در روش کویتیشن التراسونیک، امواج صوتی با فرکانس بالا بر روی مناطق مختلف بدن اعمال می‌شود. این امواج باعث ایجاد ارتعاشات متناوب در بافت چربی شده و باعث شکستن چربی‌های ذخیره شده در آنها می‌شود. پس از شکستن چربی‌ها، آنها به صورت طبیعی از بدن دفع می‌شوند. همچنین، این فرایند باعث ایجاد تحریک در بافت‌های پوستی می‌شود که بهبود جریان خون و اکسیژن رسانی به پوست و افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست منجر می‌شود.

کویتیشن التراسونیک می‌تواند برای بهبود ظاهر پوست و کاهش چربی در مناطق مختلفی از بدن استفاده شود، از جمله شکم، بازوها، ران‌ها، شکم، پشت و قسمت‌های دیگر بدن. این روش غیرتهاجمی است و نیازی به تحریک تزریقات یا جراحی ندارد. همچنین، بعد از این روش، فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردد و نیازی به استراحت طولانی ندارد.

به طور کلی، کویتیشن التراسونیک یک روش درمانی غیرتهاجمی و کم درد برای بهبود ظاهر پوست و کاهش چربی در مناطق مختلف بدن است. با این حال، قبل از استفاده از این روش باید با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که این روش برای شما مناسب است.

کویتیشن اولتراسونیک که به آن لیپولیز اولتراسونیک نیز گفته می‌شود، یک درمان کانتورینگ بدن است که برای از بین بردن رسوبات چربی زیرپوست شما استفاده می‌شود. همچنین می‌توان به کویتیشن با نام‌های تجاری مانند Liponix یا Ultrashape اشاره کرد.

این روش جایگزین مطمئن‌تری برای گزینه‌های جراحی مانند لیپوساکشن است. این درمان از امواج رادیویی اولتراسونیک برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می‌کند که سپس توسط سیستم لنفاوی شما جذب بدن می‌شود.

کویتیشن اولتراسونیک با سایر روش‌های درمانی مشابه مانند لیپوساکشن اولتراسوند متفاوت است، زیرا نیازی به برش ندارد. این بدان معنی است که بهبودی آسان‌تر است. همچنین به این معنی است که نتایج استفاده از دستگاه ممکن است کمتر قابل‌توجه باشد.

کاندیدای ایدئال برای کاویتاسیون اولتراسونیک:

سلامت کلی خوبی دارد

سیگار نمی‌کشد

انتظارات واقع‌بینان دارد

در حال حاضر ۱۵ پوند از وزن هدف خود فاصله دارد

کویتیشن اولتراسونیک به‌منظور هدف قرار دادن مناطق کوچک چربی و کمک به کانتور کردن بدن شما است. این‌یک درمان برای افرادی نیست که سعی در کاهش وزن زیادی دارند.

هنوز قانون کلی در مورد چگونگی عملکرد کویتیشن اولتراسوند وجود ندارد. شواهد امیدوارکننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این‌یک درمان کانتورینگ بدن مؤثر است.

 

اگر این روش درمانی را برای خود در نظر می‌گیرید، به خواندن ادامه دهید تا همه‌چیزهایی را که باید در مورد هزینه‌ها، عوارض جانبی، روش، زمان بهبودی و موارد دیگر بدانید، بدانید.

لاغرى موضعى
لاغرى موضعى

هزینه کویتیشن اولتراسونیک چقدر است؟

هزینه کویتیشن اولتراسونیک بستگی به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات و تکنولوژی مورد استفاده، تجربه پزشک و میزان چربی موضعی مورد نظر دارد. به طور کلی، هزینه کویتیشن اولتراسونیک در کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد.

در ایران، هزینه کویتیشن اولتراسونیک بستگی به شرایط مختلفارد. برای مثال، هزینه این روش برای مناطق مختلف بدن ممکن است متفاوت باشد و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب نیز بستگی به میزان چربی موضعی و وضعیت سلامتی شما دارد.

به طور کلی، هزینه کویتیشن اولتراسونیک در ایران ممکن است بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان باشد. با این حال، برای دقیق‌تر بودن، بهتر است با مراکز پزشکی مختلف تماس بگیرید و اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه دریافت کنید.

کویتیشن اولتراسونیک یک عمل زیبایی انتخابی در نظر گرفته می‌شود. این بدان معنی است که شما باید هزینه درمان و همچنین هزینه‌های مرتبط را کاملاً از جیب خود بپردازید. بیمه معمولاً کانتورینگ بدن را که شامل کویتیشن اولتراسوند می‌شود، پوشش نمی‌دهد.

 

هزینه متوسط می‌تواند بسیار متفاوت باشد و به موارد زیر بستگی دارد:

از کدام دستگاه برای درمان استفاده می‌شود

سطح تجربه ارائه‌دهنده شما

به چند [GSI درمان نیاز دارید

هزینه‌های اضافی زیادی برای این درمان به‌جز هزینه ارائه‌دهنده شما وجود ندارد. به‌طورمعمول هیچ بیهوشی لازم نیست. کویتیشن اولتراسونیک تا حدودی برای بسیاری از افراد جذاب است زیرا زمان بهبودی حداقل است.

این درمان به‌عنوان “روش VHPJ ” تبلیغ می‌شود، به این معنی که قرار ملاقات شما معمولاً در کمتر از یک ساعت تکمیل می‌شود. شما می‌توانید بلافاصله پس‌ازآن رانندگی کنید، و حتی می‌توانید پس از انجام آن مستقیماً به محل کار خود بازگردید.

 

کویتیشن اولتراسونیک چگونه کار می‌کند؟

کویتیشن اولتراسونیک به فناوری اولتراسوند برای تجزیه سلول‌های چربی متکی است.

امواج اولتراسوند به اعماق لایه‌های پوست شما فرستاده می‌شود و باعث ایجاد لرزش مخرب می‌شود. سپس سلول‌های چربی از یکدیگر جدا می‌شوند و از لایه‌های پوستی شما جدا می‌شوند.

 

پس از چند روز، سلول‌های چربی توسط سیستم لنفاوی شما جذب‌شده و به‌عنوان مواد زائد از بدن شما تخلیه می‌شود. تشخیص اینکه این درمان چقدر مؤثر است دشوار است، اما تحقیقات اخیر امیدوارکننده است. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۹، اثربخشی کویتیشن اولتراسونیک را برای ۵۰ زن که ازنظر پزشکی دارای اضافه‌وزن بودند، آزمایش کرد.

نیمی از زنان به‌سادگی از یک رژیم غذایی کم‌کالری پیروی کردند، درحالی‌که نیمی دیگر رژیم غذایی کم‌کالری با فرکانس رادیویی و روش‌های سونوگرافی بدن داشتند. پس از ۵ هفته، زنانی که کاویتاسیون اولتراسونیک داده‌شده بودند، کاهش توده چربی بدن را نشان دادند. جالب اینجاست که آن‌ها بیشتر از گروه دیگر وزن کم نکردند – آن‌ها به‌سادگی چربی بدن را از دست دادند.

مطالعه کوچک دیگری که خیلی زودتر در سال ۲۰۰۷ انجام شد، روی ۳۰ نفر انجام شد که همگی تحت درمان کانتورینگ بدن با کویتیشن اولتراسونیک قرار گرفتند. همه شرکت‌کنندگان پس از سه جلسه، شاهد کاهش توده چربی بدن بودند. در پایان مطالعه، ناحیه چربی بدن  افراد تحت درمان یک تا سه سانتی‌متر کاهش یافت.

 

در طول جلسه اولتراسونیک کویتیشن چه اتفاقی می‌افتد؟

روش کویتیشن اولتراسونیک بسیار ساده است.در روز ملاقات، پزشک ممکن است از شما بخواهد بسته به ناحیه‌ای از بدن که تحت درمان هستید، لباس خود را در خلوت درآورید و یک روپوش کاغذی بپوشید.

پزشک شما ممکن است ناحیه درمان شما را با استفاده از الکل استریل کند. با استفاده از یک دستگاه سونوگرافی دستی، = به‌آرامی از ناحیه موردنظر بدن شما عبور می‌کنند.

ممکن است در حین عمل احساس گرما کنید و صدای وزوز را از دستگاه اولتراسوند بشنوید. درمان معمولاً بین ۴۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

مناطق هدف برای کویتیشن اولتراسونیک

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که این درمان در کاهش چربی در مکان‌های فیبروتیک بدن، که شامل ناحیه پشت و سینه می‌شود، مؤثرتر است.

کویتیشن اولتراسونیک نیز اغلب در موارد زیر انجام می‌شود:

شکم

باسن

صورت

گردن

بازوهای بالایی

نواحی ران

عوارض جانبی کویتیشن اولتراسونیک

کویتیشن اولتراسونیک یک درمان کم‌خطر برای اکثر افراد در نظر گرفته می‌شود. عوارض جانبی رایج عبارت‌اند از:

سرخی

کبودی

سردرد

در برخی موارد، پوست پس از تجزیه شدن چربی را به‌طور یکنواخت جذب نمی‌کند. توده‌ها، برجستگی‌ها روی پوست شما می‌توانند پس از درمان کویتیشن اولتراسونیک ظاهر شوند.

این بی نظمی‌های پوستی یا همان سلولیت های پوست ممکن است با درمان‌های بعدی برطرف شود.

 

بعد از کویتیشن اولتراسونیک چه انتظاری داریم؟

پس از کویتیشن اولتراسونیک، باید بتوانید بایستید و خودتان را به خانه برسانید. درد و کبودی معمولاً کم است. به شما دستور داده می‌شود که پس‌ازآنجام این عمل تا حد ممکن آب بدن خود را آب‌رسانی کنید تا به بدن کمک کنید تا سلول‌های چربی را از طریق سیستم لنفاوی خود شستشو دهد.

اما انتظار نداشته باشید که فوراً نتایج را ببینید. بلافاصله پس از قرار ملاقات، ممکن است بدن شما پف‌کرده یا متورم شود. زمان می‌برد تا بدن شما تجزیه شود و سلول‌های چربی خارج‌شده را حل کند.

همچنین ممکن است برای مشاهده نتایج قابل‌مشاهده به درمان‌های مکرر نیاز داشته باشید. اکثر کاندیدهای این درمان نتیجه نهایی خود را در عرض ۶ تا ۱۲ هفته می‌بینند. به‌طور متوسط، درمان برای نتایج قابل‌مشاهده نیاز به ۱ تا ۳ ویزیت دارد.

نتایج این درمان تا زمانی که رژیم غذایی سالم داشته باشید و ورزش کنید دائمی است. اگر سبک زندگی کم‌تحرکی دارید، رسوبات چربی ممکن است به مناطقی که درمان شده‌اند بازگردند.

دستگاه لاغرى موضعى کویتیشن
دستگاه لاغرى موضعى کویتیشن

آماده‌سازی برای کویتیشن اولتراسونیک

آماده‌سازی برای کویتیشن اولتراسونیک شامل مراقبت از پوست و بدن قبل از انجام روش می‌شود. در ادامه، چند نکته برای آماده‌سازی برای کویتیشن اولتراسونیک آورده شده است:

1. رعایت رژیم غذایی سالم: رعایت یک رژیم غذایی سالم و متنوع، به شما کمک می‌کند تا بهترین نتایج را از کویتیشن اولتراسونیک بگیرید. مصرف مواد غذایی سالم و کم چرب، می‌تواند به کاهش چربی موضعی کمک کند.

2. مصرف آب بیشتر: مصرف آب بیشتر، به شما کمک می‌کند تا بدن خود را از سموم و زباله‌های مضر پاک کنید و بهبود جریان خون در بدن داشته باشید.

3. اجتناب از مصرف الکل و سیگار: مصرف الکل و سیگار می‌تواند باعث کاهش جریان خون در بدن شما شود و از کاهش چربی موضعی جلوگیری کند.

4. استفاده از لباس مناسب: قبل از انجام کویتیشن اولتراسونیک، بهتر است لباسی را انتخاب کنید که به راحتی قابل جابجایی باشد و به پوست شما آسیب نرساند.

5. مراجعه به پزشک: قبل از انجام کویتیشن اولتراسونیک، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. پزشک شما می‌تواند به شما راهنمایی‌های لازم در مورد روش، عوارض و نتایج آن را ارائه دهد.

به طور کلی، آماده‌سازی برای کویتیشن اولتراسونیک شامل رعایت رژیم غذایی سالم، مصرف آب بیشتر، اجتناب از مصرف الکل و سیگار، استفاده از لباس مناسب و مراجعه به پزشک می‌شود.

 

برای آماده شدن برای قرار ملاقات، ارائه‌دهنده شما دستورالعمل‌های دقیقی را به شما می‌دهد که باید به‌دقت دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را قبل از قرار ملاقات خود به ارائه‌دهنده خود اعلام کرده‌اید:

هر شرایط پزشکی که دارید

هر مکمل گیاهی که مصرف می‌کنید

هر دارویی که برای شما تجویزشده است

حداقل ۴۸ ساعت قبل از قرار ملاقات از نوشیدن الکل خودداری کنید.

همچنین ممکن است به شما توصیه شود که از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، مانند ایبوپروفن، در 2 هفته منتهی به عمل خودداری کنید. قبل و بعد از درمان مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن شما بتواند به‌سرعت رسوبات چربی را دفع کند.

کویتیشن اولتراسونیک در مقابل CoolSculpting

کویتیشن اولتراسونیک و CoolSculpting دو روش مختلف برای کاهش چربی موضعی هستند. در ادامه، تفاوت‌های این دو روش را بررسی می‌کنیم:

1. روش کار: کویتیشن اولتراسونیک با استفاده از امواج فراصوتی، چربی موضعی را از بین می‌برد. در مقابل، CoolSculpting با استفاده از یک دستگاه خنک کننده، چربی موضعی را خنک کرده و از بین می‌برد.

2. نتایج: هر دو روش می‌توانند به کاهش چربی موضعی کمک کنند، اما نتایج آن‌ها ممکن است متفاوت باشد. در کویتیشن اولتراسونیک، نتایج به صورت طبیعی و به مرور زمان حاصل می‌شود، در حالی که در CoolSculpting، نتایج به صورت تدریجی و در مدت زمان بیشتری حاصل می‌شود.

3. عوارض: هر دو روش ممکن است با عوارضی همراه باشند. در کویتیشن اولتراسونیک، ممکن است پوست در منطقه مورد درمان قرمز و دردناک شود، در حالی که در CoolSculpting، ممکن است درد، تورم و خارش در منطقه مورد درمان رخ دهد.

4. هزینه: هزینه هر دو روش ممکن است متفاوت باشد و بستگی به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات و تکنولوژی مورد استفاده، تجربه پزشک و میزان چربی موضعی مورد نظر دارد.

به طور کلی، هر دو روش کویتیشن اولتراسونیک و CoolSculpting می‌توانند به کاهش چربی موضعی کمک کنند، اما تفاوت‌هایی در روش کار، نتایج، عوارض و هزینه آن‌ها وجود دارد. برای انتخاب بهترین روش، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

کویتیشن اولتراسونیک نیز مانند درمان CoolSculpting، شکلی از کانتورینگ غیرتهاجمی بدن است.

هردوی این درمان‌ها یک هدف را در ذهن دارند: کاهش چربی و ایجاد ظاهری باریک‌تر. هیچ‌یک از این روش‌ها یک درمان کاهش وزن نیستند و هر دو روش ایمن‌تر و کمتر تهاجمی‌تر از لیپوساکشن هستند. کاویتاسیون اولتراسونیک با استفاده از فرکانس‌های اولتراسوند از شر سلول‌های چربی خلاص می‌شود، درحالی‌که CoolSculpting با پاسخ طبیعی بدن شما به دمای سرد برای خلاص شدن از شر چربی کار می‌کند. درمان CoolSculpting به‌طورکلی گران‌تر از کویتیشن اولتراسونیک است و زمانی که در مطب پزشک برای درمان صرف می‌کنید طولانی‌تر است.

 

کویتیشن اولتراسونیک در خانه

دستگاه‌های اولتراسونیک کویتیشن وجود دارد که می‌توانید برای مصارف خانگی خریداری کنید. این دستگاه‌ها ارزان نیستند، اما معمولاً مقرون به‌صرفه‌تر از درمان‌های داخل مطب هستند. کارایی این دستگاه‌ها متفاوت است. دستگاهی که می‌تواند 4.4 تا 7.5 مگاهرتز (MHz) اولتراسوند را برای یک دوره 20 تا 50 دقیقه در یک‌زمان پرداخت کند، ممکن است با یک درمان سفت کننده پوست که در یک محیط بالینی انجام می‌دهید قابل‌مقایسه باشد.

دستگاه لاغرى موضعى کویتیشن در کلینیک تغذیه و تناسب‌اندام سامیرا به‌صورت مکمل در کنار آراف و رژیم شخصی شما در صورت نیاز و تائید پزشک راهنمای شما برای لاغری مورداستفاده قرار می‌گیرد، جدیدترین و به‌روزترین دستگاه‌ها برای لاغری موضعی در کلینیک تغذیه و تناسب‌اندام سامیرا برای خدمت‌رسانی بیشتر به شما موجود هستند.

امتیاز 5 از 5

—————————————————————–

راه های ارتباطی با کلینیک تغذیه سامیرا

موبایل (مشاوره رایگان): ۰۹۳۰۳۵۹۵۴۹۷

اینستاگرام: samira_ghalishourani@

کانال آپارات کلینیک تغذیه سامیرا

کانال یوتوب کلینیک تغذیه سامیرا

—————————————————————–

اشتراک گذاری مطلب:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)