دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن (شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن)

سمیرا سادات قالیشورانی، سوزان کلاینر، مجتبی کاویانی، ملودی شوئنفیلد
۱۱۰,۰۰۰ تومان
دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن (شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن)
دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن (شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن)
شما هرگز بدن دیگری به جز بدن خود نخواهید داشت. بنابراین لطفاً، مقایسه خود را با افراد در مجلات، رسانه‌های اجتماعی یا هرجای دیگر در جهان متوقف کنید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بهترین «خودت» باشی و شما تنها کسی هستید که می‌توانید معنی آن را برای خود تعیین کنید. مهمتر از همه، سلامتی، خوشبختی و سلامتی روانی شما باید در اولویت باشد. من به شما قول می‌دهم که اعدادی که ترازوها نشان می‌دهند یا شکم صاف لزوماً کلید هر کدام از این موارد نیستند.
دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن (شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن)

دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن یکی از چالش‌های پیش روی برای کسانی است که به دنبال انوع رژیم‌های غذایی هستند. خبر خوب اینکه انتشارات مبانی (ناشر تخصصی کتب علوم ورزشی و تندرستی) کتاب «دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن (شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن)» که از سوی انتشارات Human Kinetic منتشر شده بود آماده کرده است.

کتاب حاضر توسط ملودی شوئنفلد، سوزان کلاینر تنظیم شده است. کتاب دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن (شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن) توسط سمیراسادات قالیشورانی با دقت بالا ترجمه و توسط دکتر مجتبی کاویانی شده است.

در کنار کتاب حاضر می‌توان به مکمل‌های غذایی در ورزش و فعالیت بدنی اشاره کرد.

پویا کتاب (اولین مرجع خارجی علوم ورزشی) منابع مختلف خارجی در حوزه دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن (شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن) منابع مختلفی که قابل تهیه هستند، منتشر کرده است که می‌توانید با مراجعه به وب سایت پویا کتاب آن‌ها را مشاهده کنید.

مقدمه

من می‌دانم که شمابه چه فکر می‌کنید:
«اوه، عالی است. یکی دیگر از کتاب‌های (رژیم‌ غذایی) کاهش وزن.»

کاملاً درست فکر می‌کنید، واقعیت این است که، صنعت کاهش وزن میلیونرهای زیادی ایجاد کرده است (و همچنان هم ادامه دارد). تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به «راز نهایی جادویی برای رسیدن به اندامی که همیشه می‌خواستید» برسید. من چنین قولی نمی‌دهم، زیرا چنین جادویی وجود ندارد.

اگر به دنبال یک برنامه غذایی، و برنامه‌های محدود کننده رژیم غذایی یا برخی از عناصر جادویی هستید که زندگی شما را تغییر می‌دهد، این کتاب برای شما مناسب نیست. اگر به دنبال «یک شبه و بدون تمرین به عضلات شکم شش تکه رسیدن» هستید ، این کتاب برای شما مناسب نیست.

اگر همه اطلاعات موجود در آن شما را گیج کرده است، اگر یک میلیون رژیم غذایی بدون موفقیت داشته‌اید، آیا به یک رژیم غذایی خاص فکر کرده‌اید و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، یا اگر فقط مطالعه در مورد علم رژیم غذایی را دوست دارید، خب- این کتاب به خوبی می‌تواند برای شما کاربرد داشته باشد.

دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن
دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن

من در حال نوشتن این کتاب (رژیم‌ غذایی) برای روشن کردن دانش فعلی در مورد روند رژیم‌های فعلی هستم. من توضیح می‌دهم که چه چیزی مفید است، چه چیزی ممکن است مشکل آفرین باشد، و یک داستان کوتاه را تعریف می‌کنم و دروغ‌هایی را که گفته می‌شود تا به شما یک برنامه خاص بفروشد، ناامید می‌کنم.

ما دائماً با اطلاعات متناقضی بمباران می‌شویم، و بیایید این را بپذیریم که باعث سردرگمی ما می‌شوند. به این کتاب اینگونه نگاه کنید که من کاپشن خود را روی استخر گل آلود اطلاعات می‌اندازم تا از آن عبور کنید و امیدوارم کفش‌هایتان را خیلی کثیف نکنید.

بنابراین، در حال حاضر، فقط سعی کنید جلوی چرخش چشمان خود را با فکر یک کتاب کاهش وزن دیگر بگیرید، و در جستجوی ایجاد تغییرات پایدار در زندگی به من بپیوندید. امیدوارم دیگر مجبور نباشید کتاب دیگری برای کاهش وزن بخوانید.

دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن

- شایعات رژیم غذایی و حقایق کاهش وزن -

متن

دارای متن روان و سلیس

چاپ

سیاه و سفید

دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن

منابع

دارای منابع جدید و به روز

قطع

قطع وزیری

بله ، درست است. همه رژیم‌های غذایی (شایعات رژیم غذایی) کاربردی هستند … برای بعضی‌ها. عموماً، همه ما متخصصین رژیم غذایی گرفتن هستیم: یک رژیم غذایی را شروع می‌کنید و از آن خارج می‌شوید تا رژیم غذایی بعدی را امتحان کنید. یافتن طرحی که بتوانید تا آخر عمر به آن پایبند باشید، مانند کشف گلدان طلا در انتهای رنگین کمان است.

اگرچه گلدان طلا یک افسانه است، اما یافتن آخرین رژیم غذایی اینگونه نیست. اما برای جدا کردن حقایق از دروغ‌ها به کمک نیاز دارید. این کتاب این کار را برای شما انجام می‌دهد.

دنیای رژیم غذایی و برنامه‌های آمادگی جسمانی پر از افسانه، کلاهبرداری و تقلب است. تشخیص راهنمایی بی‌طرفانه از توصیه‌های مغرضانه بسیار دشوار است.

اگرچه تصور می‌شود که مراجعه به ادبیات علمی اصلی باید ساده‌ترین راه برای شناسایی تألیف عاری از تعصب باشد، امروز برخی از نوشته‌های علمی منتشر شده توسط نویسندگانی وجود دارد که تعارض منافع خود را فاش نمی‌کنند و برخی از مجلات علمی که نیازی به اظهار تعارض منافع احتمالی نویسندگان ندارند.

حتی متخصصان با تحصیلات دانشگاهی بالا نیز نمی‌توانند برای تفسیر صداقت برخی از نشریات دچار مشکل می‌شوند. حقیقت را به سختی می‌توان در کتاب‌ها ، مجلات، مستندها و وب سایت‌هایی یافت که با هسته‌ای از حقیقت شروع می‌شوند و سپس کل مدارک و شواهد را حذف می‌کنند تا داستان آن‌ها را خدشه‌دار کنند و مخاطبان آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.

دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن
دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن

صنعت رژیم‌ غذایی بر مبنای مژده دادن به افراد بنا نهاده شده است و در آن سیستم اعتقادات و نظرات بی‌اساس بنا شده است تا فروش بیشتر داشته باشند، نه واقعیت‌های علمی که شواهد محکم تعیین کننده‌ای دارند. مصرف کنندگان مدتی با این سوءاستفاده اشتباه سردرگم می‌شوند، اما وقتی متوجه می‌شوند که برای آن‌ها کاربردی ندارد به دنبال پاسخ‌های واقعی خواهند رفت.

همه چیز از دست نرفته! دانش واقعی، با شواهد واقعی، و پاسخ‌های واقعی وجود دارد. همانند بیشتر موارد که باید شخصی‌سازی شوند، این شما هستید که باید تعیین کنید که برای رسیدن به اهداف خود کدام پاسخ مناسب است.

تنها راهی که می‌توانید از آن دریابید داشتن اطلاعات واقعی است که راهنمای انتخاب‌هایی است که برای خود انجام می‌دهید.

ملودی یک کار کارآگاه گونه را برای شما در کتاب رژیم‌های دروغ و کاهش وزن به روشی کاملاً واضح و قابل درک انجام داده است. شما بدون اینکه احساس کنید نیاز به دانشمند شدن دارید، مطالب علم را یاد خواهید گرفت و رژیم‌های غذایی را بدون نیاز به متخصص تغذیه درک خواهید کرد. گویی او در سالن بدنسازی یا میهمانی کنار شما ایستاده است و از او در مورد آخرین رژیم غذایی که می‌خواهید امتحان کنید سوال پرسیده‌اید. با نکات بالا و پایین هر رژیم غذایی یاد خواهید گرفت.

شما قادر خواهید بود تصمیم بگیرید که آیا این برنامه غذایی است که شما را برای آخرین بار به اهداف خود می‌رساند یا طرحی است که آن را از لیست خود را کاملاً کنار خواهید گذاشت.

فهرست

پیشگفتار ناشر
پیشگفتار مترجم
پیشگفتار نویسنده
مقدمه

بخش اول
1 رژیم غذایی کم کربوهیدرات
2 رژیم غذایی کم چربی
3 رژیم‌های غذایی تجاری
4 رژیم غذایی گیاهخواری
5 رژیم غذایی خام خواری
6 روزه‌داری متناوب
7 رژیم غذایی فاقد گلوتن
8 رژیم غذایی گروه خونی
9 رژیم‌های غذایی دوره‌ای
10 پاک سازی و سم زدایی
11 رژیم غذایی مدیترانه‌ای
12 رژیم غذایی سه ساعتی

بخش دوم
13 دروغ‌های دیگری که ممکن است در مورد آن‌ها شنیده باشید
14 بنابراین بهترین رژیم غذایی چیست؟
15 درمورد فعالیت بدنی چطور؟

بخش سوم
16 زیست شناسی و کاهش وزن
17 روانشناسی و کاهش وزن
18 سایر سوالات متداول
19 تعیین هدف
20 سایر موارد مهم

ضمیمه
منابع
درباره نویسندگان
درباره مترجم

جزئیات کتاب

ابعاد 230 × 165 × 10 mm
سرشناسه

شونفلد، ملودی، ‫۱۹۷۳‏-‏ م.‬

‏عنوان و نام پدیدآور

دروغ‌ها و حقایق رژیم‌های غذایی کاهش وزن/مولف ملودی شوئنفلد، سوزان کلاینر ؛ مترجم سمیراسادات قالیشورانی ؛ ویراستار علمی مجتبی کاویانی.

‏مشخصات نشر

میاندوآب: انتشارات مبانی، ‏‫۱۴۰۰.‬

‏مشخصات ظاهری

‏‫۲۰۳ ص.‬: مصور.

شابک

‭978-622-6882-60-6‬

عنوان اصلی

‭‭‭‭‭Diet lies and weight loss truths : a scientific guide to making sense out of dieting and exercise ,2020.

‏رده بندی کنگره

‏‫‭RM۲۲۲/۲

‏رده بندی دیویی

‏‫‭۶۱۳/۲۵

‏شماره کتابشناسی ملی

۸۴۴۵۶۱۰‬

صفحه آرا و طراح روجلد

واحد گرافیک

ناظر کیفی

فرید صفرخانی

نویسنده

سمیرا سادات قالیشورانی,

سوزان کلاینر,

مجتبی کاویانی,

ملودی شوئنفیلد

ناشر

Human Kinetic

سری ها

تغذیه

نویسنده خارجی

سوزان کلاینر
سوزان کلاینر
ملودی شوئنفیلد
ملودی شوئنفیلد

مؤلف یا مترجم

سمیرا سادات قالیشورانی
سمیرا سادات قالیشورانی
مجتبی کاویانی
مجتبی کاویانی